Stærk Research Afdeling i Hansen Toft

De ikke aktivt jobsøgende er ofte meget attraktive, når et lederjob skal besættes. Det gælder derfor om at mestre tiltrækningens kunst.

I Hansen Tofts Research Afdeling er kompetencerne samlet i et stærkt team på 5 medarbejdere, der anvender og behersker alle relevante tiltrækningskanaler indenfor Search & Selection. Bl.a. Search, annoncering, egen CV database, eksterne, specialiserede CV databaser og udnyttelse af Hansen Tofts omfattende netværk. Research Afdelingen er dedikeret til opgaven med at frembringe de bedste kandidater i hver ansættelsesproces og samtidig sørge for at rekrutteringen bliver smidig og effektiv.

Head of research

Anne Mette Juul Gajhede er leder af Research Afdelingen hos Hansen Toft. Hun har mange års erfaring fra branchen og har specialiseret sig i Search & Selection gennem mere end 10 år. Selv er hun hentet til lederstillingen i Research Afdelingen fra en konkurrent. Hun fortæller: ”Afdelingen med 5 personer er sammensat, så både erfarne og nye kræfter trækker i samme retning. De rigtige tiltrækningskompetencer og det rigtige netværksfokus er til stede, så vi formår at have det optimale kandidatfelt, hver gang et job skal besættes ” siger Anne Mette.

Mange tiltrækningsmetoder kombineres

Fokus er på at afdække markedet, skabe et attraktivt kandidatfelt og etablere en konstruktiv og frugtbar dialog med de relevante kandidater. Tiltrækningsmetoderne tilpasses opgaven, så kontakten til kandidatfeltet skabes på den mest optimale måde – hver gang. Anne Mette forklarer: ”I dag handler det om at beherske alle relevante tiltrækningsmetoder og kanaler, så man opbygger et stort netværk til de potentielle kandidater. De mest interessante emner findes netop ofte blandt dem, der ikke aktivt søger job og researcheren, eller headhunteren, lever af sin evne til at spotte de bedste og skabe dialogen med disse kandidater”.

Analytisk tilgang og forretningsforståelse

Analytisk tilgang og forretningsforståelse er spidskompetencer, som Anne Mette fremhæver ved Hansen Tofts Research Afdeling. Hun uddyber ”forståelse af vores kundes forretning og opgaven er essentielt i vores arbejde, og det betaler sig at gøre sig umage. Når kandidaterne bringes i spil, handler det om at håndtere dem professionelt, seriøst og diskret. Det er mennesker, vi bringer i spil. Vi kontakter en mulig kandidat og tilbyder en snak, som måske munder ud i et jobskifte. Lige meget hvad udfaldet bliver, sætter vi en proces i gang. For Hansen Toft er det vigtigt at skabe udbytte for virksomheden, men der skal også være et afkast for kandidaten, der kan blive del af vores netværk”, forsætter Anne Mette og tilføjer: ”Det er en realitet, at 9 ud af 10 siger ja til at tale uforpligtende med os, når vi ringer dem op. At blive anerkendt for sine kompetencer er bekræftende – også for dem, der er ikke-aktivt jobsøgende.”

Kontakt Hansen Tofts’ Researchafdeling og Anne Mette Juul Gajhede, Head of Research på ajg@hansentoft.dk, telefon: 70 25 04 07

Blog